Aplikazio habiaratuak
Menu Mugitzenarida
Aplikazio habiaratuak
Talaia Alai
Talaia Alai
Eskola-inguruneak hobetzen, seguruagoak, osasungarriagoak eta inklusiboagoak izan daitezen
Talaia ikastetxe eta institutuko eskola-ingurunea hobetzeko Talaia Alai proiektua, Udalak eta hiriko gizarte-eragileek gaur egun nagusi diren mugikortasun- eta hirigintza-ereduei buruz elkarrekin egindako hausnarketatik sortu da. Baina hausnarketa hori ez da erakundeetara mugatzen. Helduak garenez, denok dugu espazio publikoa hobeto banatu eta erabiltzeari buruz hausnartzeko aukera. Nola sentituko ginateke autoa erabili beharrean haurrak eskolara eramateko edo kiroldegira joateko, ibilbide hori oinez edo bizikletaz egingo bagenu?
Hausnarketa horren barruan, Talaia Alai proiektuaren helburua da Talaiako eskola-ingurunearen oinezkoen iragazkortasuna, jarraitasuna, segurtasuna eta erakargarritasuna hobetzea, ingurune hori lagunkoiagoa izan dadin hura erabiltzen duten edo bertatik igarotzen diren pertsona guztientzat.
Era berean, proiektua Hiri Mugikortasun Jasangarriaren Planaren (PMUS) esparruan definitzen diren proposamen estrategikoen barruan kokatzen da. Bertan, eskola-inguruneak hobetzea aipatzen da, seguruagoak, osasungarriagoak eta inklusiboagoak izan daitezen,j Jarduera Programaren 2.3 puntuan.
Proiektuko lehentasunezko helburuak
Ikasleek dituzten bide-segurtasuneko eta irisgarritasuneko arazoak konpontzea
Mugakide den espazio publikoaren bizigarritasuna hobetzea
inguruan bizi diren pertsonen egoera partikularrak ez okertzea eta hobetzen saiatzea
Esku-hartzeen helburu nagusia eskola-inguruneak hobetzea izan bada ere, helburu hori arrazionalizatu egin da, eta 3 helburu txikiago eta lorgarritan banatu da, proiekturako lehentasunezkotzat jo diren ardatzetan zentratu ahal izateko: Ikasleen bide-segurtasuneko eta irisgarritasuneko arazoak konpontzea, mugakide den espazio publikoaren bizigarritasuna hobetzea eta inguruan bizi diren pertsonen egoera partikularrak ez okertzea eta hobetzen saiatzea.
Egindako esku-hartzeak
Talaia Alai proiektuak bideetako eta eremu zabal samar bateko mugikortasun esku-hartzeak eskatzen ditu, ikastetxeen ingurunea osatzen duten Domingotxoenea, Aintziondo, Gabriel Aresti, Aspune eta Baserritar Etorbidea kaleetan.
Esku-hartze gehienak espazio publikoaren oinezkoen eta egonaldien kalitatea hobetzera bideratuta daude, trafikoa arintzeko, oinezkoentzako espazioa handitzeko eta bidegurutzeetan ikusgarritasuna hobetzeko neurriak hartuz. Neurri horiek bide-segurtasuna errazten dute, istripu-arriskua murrizten baitute, eta, gainera, oinezkoen osasunerako arriskuak murrizten dituzte, inguruneko ingurumen-kutsadura murrizteari esker, inguruko trafikoa murrizteko eta baretzeko neurrien ondorioz.
TalaiaAlai proiektuko esku-hartzeen beste helburuetako bat oinezkoen eta bizikleten ibilbide nagusien irisgarritasuna eta jarraitutasuna bermatzea da. Horrela, hiriko mugikortasun aktiboko sarea indartzen da, oinez edo bizikletaz eroso, azkar eta segurtasunez mugitzeko diren ibilbideak eta espazioak lotuz eta zabalduz.
Baliabide publikoen inbertsioa arrazionalizatzeko asmoz diseinatu dira esku-hartze horiek, modu eraginkor eta progresiboan egin daitezen, eta epe laburreko konponbideei esker ebaluatu ahal izan daitezen, beharrezkoak izanez gero aldatzeko edo ondorengo ekintzen bidez finkatzeko.
Trafikoa baretzea eta 30 eremua
Trafikoa baretzeko 30eko gune zabal bat sortu da, eta horrek 30 km/h-ko abiadura-muga dakar eremutik igarotzen diren ibilgailuentzat, eta oinezkoek lehentasuna dute inguru horretan. Horrek esan nahi du oinezkoek galtzada erabili ahal izango dutela eta bidearen edozein puntutatik gurutzatu ahal izango dutela, oinezkoentzako pasabideetatik gurutzatzea beharrezkoa izan gabe. Oinezkoentzako lehentasun hori ikusarazten laguntzeko, galtzada zeharkatzen duen pintura-bilbadura bat sortu da, kalearen bi aldeetako espaloien arteko jarraitutasuna simulatzeko, horrela oinezkoek lehentasuna duten espazioan zirkulatzen ari dela islatuz.
Gainera, Aintziondo kalea S-28 kale edo bizitegi gisa funtzionatuko du ikasturtean zehar. Horrela, kalean oinezko eta txirrindulariek soilik izango dute sarbidea, kaleko etxeetako ibilgailu motordunak eta larrialdietako ibilgailuak izan ezik, horiek premien arabera sartzen jarraitu ahal izango
Mugakide diren kaleak, Gabriel Aresti-Domingotxonea-Aspunea ardatzaz osatuak, noranzko bakarrekoak izango dira aurrerantzean, hala eskola-ingurunea hiriko gainerako tokiekin lotzea erraztuz, nahi ez den trafikoa saihestuz, baina inguruko garaje partikularretarako sarbidea mantenduz.
Nabarmendu behar da nabarmen lagunduko duela inguruko trafikoa baretzen eremuko aparkaleku-plazen birkokapenak, sigi-saga izatera pasatzen direnak, aipatutako 30 eremua sortzearekin batera, ibilgailu motordunek zirkulazio-abiadura bidearen baldintzetara egokitu beharko baitute.
Segurtasuna hobetzea eta ikastetxeetarako sarbideak egokitzea
Gainera, margoarekin eskolako bide bat sortzen da, eskolako ibilbideei jarraipena emateko, ikastetxeetako atetik hasita, hobetutako espazioetatik igarota, eta gutxienez, "muxu eta agur" guneetara.
Horrela, inguruaren segurtasuna, erosotasuna eta erakargarritasuna nabarmen hobetu nahi dira, eta, bereziki, ikasleen sarbidea eta irteera ikastetxeetara.
Aparkalekua eta “Muxu eta agur” eremua
Inguruko aparkalekuei dagokienez, aparkaleku berriak eta "muxu eta agur" guneak sortu dira, ibilgailuak behar ez bezala aparkatzea saihesteko. Plaza horiek modu estrategikoan kokatzen dira, trafikoa baretzeko zig-zag moduan. Horrela, inguruan dabiltzan ibilgailu motordunek bidearen baldintzetara egokitu beharko dute abiadura. Aparkaleku horiek Gabriel Aresti, Domingotxonea eta Aspune kaleetan daude, inguruko oinezkoentzako ibilbideak ez oztopatzeko eta inguruko garajeetarako sarbidea mantentzeko.
Ikastetxeetara joateko edo handik itzultzeko ikasleak utzi eta jasotzeko “muxu eta agur” plazak, hilerriko aparkalekuaren aurrean eta Aspune kalean kokatuko dira, Talaia ikastetxeen ondoan. Inguruko aparkalekuen kasuan bezala, "muxu eta agur" plazak trafikoa lasaitzen laguntzeko moduan kokatu dira, inguruko oinezkoen mugikortasunari eragozpenik eragin gabe.
Espaloiak, bidegurutzeak eta espazio publikoa egokitzea
Proiektuaren beste helburu nagusietako bat ikastetxeen ondoko espazio publikoen bizigarritasuna hobetzea da. Helburu horrekin batera, irisgarritasuna, oinezkoen jarraitutasuna eta inguruneko bide-segurtasuna hobetu nahi dira. Hori da, hain zuzen, inguru horretan oinezkoentzako bidegurutzeak birdiseinatzeko arrazoi nagusia, oinezkoek gurutzatzeko zabalagoak eta erosoagoak izan daitezen, galtzadatik egin behar duten distantzia murriztuz.
Ikastetxeetatik gertu dauden egoteko guneen bizigarritasuna hobetzeko beste esku-hartze bat da jarleku berriak, landaredia duten loreontziak, aparkalekuak, paperontziak, argiak eta kalearen eguneroko erabilera errazten duten beste zerbitzu eta altzari batzuk instalatzea, haien bizigarritasuna eta kalitatea areagotuz.
Azkenik, inguruneko esku-hartzeek eskola-ingurunetik inguruko oinezkoen eta txirrindularien ibilbide nagusietarako irisgarritasuna bermatzen dute, oinezkoen eta txirrindularien mugikortasun aktiboko sarea indartuz eta hedatuz, eta, aldi berean, eremu horretako segurtasuna eta irisgarritasuna areagotuz.