Edukira joan
Mostrar/ocultar menú principal de navegación [eu]

Hondarribia

Habiaratutako portletak
Web edukia bistaratu

GazteTEK Uda 2021

GAZTERIAren proiektua

Hondarribiko Udaleko Gazteria departamentuak, GazteTEK tailerren seigarren edizioa egingo du aurtengo udan. Ekintza hauek Hondarribia Abian, Hondarribiko Enplegu eta Garapen Ekonomikoaren aldeko planaren baitan antolatzen dira Bidasoa Biziriken lankidetzarekin.

Lego

Helburua

Ekintzailetza sortzailea akuilatzea eta espiritu ekintzailea esnatzea adin goiztiarretatik, teknologia berriak ezagutzera emanez bideo-jokoen diseinuari, programazioari eta robotikari buruzko zenbait tailerren bidez. Jarduera horiek guztiak praktikoak izango dira; intuizio-tresna erabilerrazak erabiliko dira, trebetasun sortzaileak sustatzen lagunduko dutenak.

Tailerrak 8, 9 eta 10 urte

Bideo-jokoen programazioa, diseinua eta garapena

  • “Pixel World" Tailerra (uztailak 5-9): Tailer honetan pixelaren munduan sartuko gara Minecraft eta Roblox bezalako joko ikonikoen eskutik. Pong bezalako klasikoekin hasiko dugu abentura eta berehala aurrera egingo dugu gaur egun arrakasta duten bideojokoetara iritsi arte. Ikasleek ikusiko dute programazio-teknika oso antzekoa dela batzuen eta besteen artean, eta xehetasun txikietan dagoela aldea. Programatzen ikasteaz gain, bideo-joko on baten inguruko guztia ere ikasiko dugu: istorioa, soinu-banda, soinu txikiak, lotzeko gaitasuna, sariak, mailak...
  • "Arcade World" Tailerra (uztailak 19-23): Tailer honetan ikasleek hainbat Arcade jolas garatzen, diseinatzen eta programatzen ikasiko dute. Horretarako, Construct 2.0 plataforma erabiliko dugu nagusiki. Aurreko tailerrean bezala, Arcade bideojoko on baten alderdi guztiak aztertuko ditugu eta neska-mutilek ikuspegi zabalago batetik behatu ahal izango dituzte. Programazioa kontuan hartzeaz gain, musika eta soinu egokiak, timing zuzena eta abar erabiltzen eta akoplatzen ere irakatsiko diegu, ahalik eta modu ludikoenean eta ahalik eta gehien egin ahal izateko. Constructez gain, Kodu, Scratch edo Minecraft bezalako beste aplikazio batzuk ere erabiliko ditugu.

Robotika, diseinua, prototipoak eta programazioa

  • "Racing Bots" Tailerra (uztailak 12-16): Zerbait gurpil gainean ikusten duzun bakoitzean begiratzen badiozu, hauxe da zure tailerra. Mota guztietako ibilgailuak eraikiko ditugu, funtzio desberdinekin. Horietako batzuen helburua azkarrenak izatea izango da, beste batzuek zirkuitu batetik ahalik eta karga handiena eramateko gai izan beharko dute, hainbat objektu biltzeko gai diren diseinuak ere pentsatu beharko ditugu eta monozikloko orekatzaileak ere muntatuko ditugu. Eraikuntza horiek guztiak programatu egin beharko dira, planteatutako erronkak lortzeko.
    Erabilitako plataformak: Lego Wedo 2.0, Lego Mindstorms EV3, Osoyoo, Bluebot.
  • "City bots" Tailerra (uztailak 26-30): Tailer hau hiri futurista eta robotiko bat birsortzean datza. Hainbat ibilgailu autonomo eraiki eta programatu beharko dituzte, 3 dimentsiotako hiriak diseinatuko dituzte, eurek erabakitako hirietan oinarritutako joko txikiak programatuko dituzte eta abar.
    Erabilitako plataformak: Lego Wedo 2.0, Lego Mindstorms EV3, Minecraft, Construct2, Tinkercad, Fischertechnick.

3D inprimaketa, droneak eta programazioa

  • "Diseinua, inprimaketa eta dronak"Tailerra (abuztuak 2-6): Tailer honetan, 3D inprimagailuaren atalak eta drone baten osagaiak urratsez urrats muntatzea uztartuko ditugu. Gainera, parte-hartzaileek dronaren hainbat zati diseinatu beharko dituzte 3D diseinu softwarearekin, ondoren inprimatu eta akoplatzeko. Motor baten erabilera programatzeko aukera ere izango dute, funtzionalitate desberdinekin, eta azkenik, minidroiak erabiltzeko trebetasuna erakutsi ahal izango dute.

Tailerrak 11 eta 12 urte

Bideo-jokoen diseinua

  • “Bideo-jokoen programazioa, diseinua eta garapena” (uztailak 5 -9): Tailer honek parte-hartzaileak bideojokoen diseinuaren munduan sartzeko balioko du, eta horretarako Contruct 2, RPG Maker eta Unity 3D plataformak erabiliko ditugu. Lehenengo bi plataformek bideojokoen oinarrizko egiturak barneratzeko balioko digute, programaziotik hasi eta istorioen garapenera arte, soinu eta soinu-banda desberdinetatik pasatuz. Unity 3D erabiltzeko orduan, parte-hartzaileek garapen-motor horren oinarrizko nozioak ikasiko dituzte, eta horren bidez programatu dira azken aldiko bideo-joko arrakastatsuenak.
  • "Unity 3D-rako sarrera" (uztailak 19-23): Tailer horretan, ikasleak mundu mailako bideojokoak garatzeko motor nagusian sartuko dira. Bere bideojoko gustukoenak (Call of Duty, FIFA, League of Legends) tresna honekin garatuta daude eta horrek motibazioa automatikoki agertzea eragiten du. Irakasleak urratsez urrats gidatuko ditu parte-hartzaileak, bai agertokien diseinuan, bai pertsonaien eta istorioaren programazioan.

Robotika, diseinua, prototipoak eta programazioa

  • "Builder Txapelketa robotikoa" (uztailak 12-16): Tailer honetarako olana bat izango dugu, eta horren gainean eraikuntza-probetan oinarritutako probak banatuko dira. Horietako bakoitzak puntuazio jakin bat du. Parte hartzen duten taldeek estrategia bat pentsatu beharko dute, beren robota diseinatu, muntatu, programatu eta, azkenik, saiakuntza-prozesu errore bat hasi, beren makinaren trebetasunak hobetu arte. Tailerraren azken egunean lehiaketa egingo da. Lehiaketaren gaia eta, beraz, zailtasuna adin-tartearen arabera aldatuko da.
    Talde honetan erabiliko den plataforma Lego Mindstorm EV3 eta bere programazioa da (ez da beharrezkoa robotikari buruzko ezagutzarik izatea).
  • "Express txapelketa robotikoa" (uztailak 26-30): Tailer honek aurrekoaren dinamika bera jarraituko du, baina kasu honetan probak desberdinak izango dira eta mezularitzako erronketan oinarrituko dira. Bere robotak eraiki eta programatu behar ditu gauzak batetik bestera eramateko, mota guztietako oztopoak saihestuz.
    Talde honetan erabiliko den plataforma Lego Mindstorm EV3 eta bere programazioa da (ez da beharrezkoa robotikari buruzko ezagutzarik izatea).

3D inprimaketa, dronak eta programazioa

  • "Diseinua, inprimaketa eta dronak" (abuztuak 2-6): Tailer honetan, 3D inprimagailuaren atalak eta drone baten osagaiak urratsez urrats muntatzea uztartuko ditugu. Gainera, parte-hartzaileek dronaren hainbat zati diseinatu beharko dituzte 3D diseinu softwarearekin, ondoren inprimatu eta akoplatzeko. Motor baten erabilera programatzeko aukera ere izango dute, funtzionalitate desberdinekin, eta azkenik, minidroiak erabiltzeko trebetasuna erakutsi ahal izango dute.

 

Tailerrak 8, 9 eta 10 urte

Pixel World
 
“Pixel World" Tailerra

07/5-9 goizez: 9:30 - 13:30

 
Izen ematea

06/04 - 06/13

 

Arcade World
 
"Arcade World" Tailerra

07/19-23 goizez: 9:30 - 13:30

 
Izen ematea

06/04 - 06/13

 

Racing Bots
 
"Racing Bots" Tailerra

07/12-16 goizez: 9:30 - 13:30

 
Izen ematea

06/04 - 06/13

 

City bots
 
"City bots" Tailerra

07/26-30 goizez: 9:30 - 13:30

 
Izen ematea

06/04 - 06/13

 

Diseinua, inprimaketa eta dronak
 
"Diseinua, inprimaketa eta dronak" tailerra

08/2-6 goizez: 9:30 - 13:30

 
Izen ematea

06/04 - 06/13

Tailerrak 11 eta 12 urte

Bideo-jokoen programazioa, diseinua eta garapena
 
“Bideo-jokoen programazioa, diseinua eta garapena”

07/5-9 goizez: 9:30 - 13:30

 
Izen ematea

06/04 - 06/13

 

Unity 3D-rako sarrera
 
"Unity 3D-rako sarrera"

07/19-23 goizez: 9:30 - 13:30

 
Izen ematea

06/04 - 06/13

 

Builder Txapelketa robotikoa
 
"Builder Txapelketa robotikoa"

07/12-16 goizez: 9:30 - 13:30

 
Izen ematea

06/04 - 06/13

 

Express txapelketa robotikoa
 
"Express txapelketa robotikoa"

07/26-30 goizez: 9:30 - 13:30

 
Izen ematea

06/04 - 06/13

 

Diseinua, inprimaketa eta dronak
 
"Diseinua, inprimaketa eta dronak"

08/2-6 goizez: 9:30 - 13:30

 
Izen ematea

06/04 - 06/13

 

Programaren baitan burutuko diren tailerrak

 

Techno Olimpic Games tailerra 2019
"Detektibeak eta lapurrak"

Abendua 2019

Tailer honekin irakatsiko da bideozaintza sistema bat diseinatzen, tresna mota guztiak eraikiz eta programatuz. Parte-hartzaile guztien artean trebetasun erronkak eraiki eta diseinatuko dituzte, protagonistak izango dira ihesaldi eta jazarpen batean ibilgailu robotikoekin, lapur eta detektibeen bideojoko bat garatuko dute eta beraiek egindako hologramarekin jolastuko dute, eta abar.

Techno Olimpic Games tailerra 2019
"Robotika Txapelketa”

Abendua 2019

Tailer honetako partaideek taldean lan egingo dute eta estrategia bat pentsatuko dute haien robota diseinatzeko, muntatzeko eta programatzeko, eta azkenik entsegu-akats prozesu bati ekingo diote haien makinaren trebetasunak perfekzionatzeko. Tailerraren azken egunean lehiaketa bat egingo da, eta gaia eta zailtasuna adin mailaren araberakoa izango da. Erabiliko den plataforma teknologikoa Lego Mindstorm EV3 da (tailer honetan parte hartzeko ez da robotikako ezagutzarik izan behar).

Techno Olimpic Games tailerra 2019
Techno Olimpic Games

Uztaila 2019

Tailer honetan, plataformak erabiliz parte-hartzaileek beraiek diseinatu eta sortutako robot prototipoak eraikitzen eta programatzen ikasiko dute. Parte-hartzaileak une oro monitore batek lagunduta egongo dira. Hark lagunduko die erronka teknologikoak prestatzen eta gainditzen, jokoen mekanika hezkuntzaren eremura eramanez eta STEAM kontzeptuetan oinarrituz (zientzia, teknologia, ingeniaritza, artea eta matematikak).

Bideo jokoen diseinua Tailerra 2019
Bideo jokoen diseinua

Uztaila 2019

Tailerraren helburua da ikasleak oso era ludikoan prestatzea programazioaren munduan, emaitza onak lortuz, oso motibagarriak direlako.
Bideo-jokoak sortzeko “Construct 2” plataforma erabiliz programatzen ikasiko dute ikasleek. Programazioak arazoak konpontzen irakasten die ikasleei, eta horretarako, modu sortzailean, sekuentzialean eta egituratuan eta interaktiboan haiei nola aurre egin irakatsiko zaie.

Taller Techno Christmas 2018
Kids Royale Minecraft

Apirila 2019

Tailerrean parte hartzen dutenak murgilduko dira maiatuenetakoa den bideo-joko baten munduan: Clash Royale. Bideo-jokoa egiazko eraikin eta diseinuekin erreproduzituko dute, horrela tailerra bukatzean fisikoki jokatu ahal izango dute.

Taller Techno Christmas 2018
Techno Christmas

2018ko abendua

En él, los/las participantes podrán reproducir las navidades de la manera más tecnológica posible. Construirán y programarán sus propios sistemas para las campanadas, harán carreras de trineos con regalos, diseñarán e imprimirán en 3D adornos navideños, construirán una cadena de montaje de regalos, etc.

Taller Techno Parque de atracciones
Techno Jolas-Parkea

2018ko uztaila

Tailer honen helburua, noria, zaldiko-maldiko, errusiar mendia, etab. eraikitzea da. Plataforma desberdinen bidez eraiki eta programatuko dira atrakzioak.

Alde batetik, robotika eta 3Da erabiliko dute, baita Minecraft a ere. Gainera, bideo-jokoak ere egingo dituzte.

Taller Dron Master
Dron Master

2018ko uztaila

Dron bat montatzen eta bere osagaien funtzionamentua nolakoa den ulertzen ikasiko dute. Programagarria den plaka elektroniko baten bidez Dron-a kontrolatuko dute, dron-a ahal den autonomoa izan dadin eta simulatzaile baten bidez bere erabilera ikasiko dute inolako arriskurik gabe. Bukatzeko, dron-ei buruzko legedia ezagutu ondoren dron-a hegan jarriko dute.

Liga Robótica
Mindstorms eta Making off Roboten liga

2018ko apirila

12 eta 17 urte bitarteko gazteentzat pentsatutako tailer honetan gazteak ingeniaritzaren esparrura hurbilduko dira, euren roboten funtzionaltasunak diseinatu eta programatzeko. Roboten Ligan hainbat proba eta erronkei egin beharko diete aurre, ahalik eta punturik gehien lortuta Olympus Liga edo Liga Grekoa irabazteko.

Gainera, garatzen duten prozesuan grabatuko den bideoa editatu eta ekoiztuko dute.

Instagram
Instagramer: Irudi eta bideoak

2018ko apirila

Tailer honetan, gazteak eduki-sortzaile izango dira, eta sare sozialetan ahalik eta follower gehien eskuratzeko gakoak zeintzuk diren ikasiko dute, argitaratzen dituzten irudi eta bideoen arabera.

Egiten dituzten irudiak eta idazten dituzten mezuak hobetzen ikasiko dute, baita bideo interesgarriak sortzen ere, like gehiago jasotzera begira.

Lego Robot
Lego RobotT EV3

2018ko urtarrila

Tailer honetan gazteak ingeniaritzaren esparrura hurbilduko dira, ahal den irmotasunik handiena izango duten eraikuntza-soluzioak bilatuz. Hainbat motor eta sentsore erabiliko dituzte, eta berauek programatzen ikasi beharko dituzte robotak sortzeko.

BE YOUTUBER
Be Youtuber

2018ko urtarrila

Tailer honetan YouTube-rako bideo-sortzaile izaten ikasiko dute gazteek, eta bideo-grabazioetan argiztapenak eta irudiak duten garrantzia ikasiko dute. Audioaren zuzeneko grabazioa landuko da, sortutako bideoen edizioa…

Kit bat eta ordenagailu bat izango dute parte-hartzaile bikote bakoitzeko.